Bemutatkozás

A MÁV-HÉV Zrt. – vállalati átalakulási folyamatot követően – hivatalosan 2017. február 23-tól lett a MÁV-csoport teljesjogú leányvállalata. A vállalat és jogelődjei 135 éve szolgálják ki Budapest és agglomerációja utazóközönségét öt viszonylaton (H5 Szentendre, H6 Ráckeve, H7 Csepel, H8 Gödöllő, H9 Csömör) közel 100 kilométeres vonalhálózaton.

A jellegzetes zöld vonatok kiemelkedő pontossággal, évente 70-80 millió utast szállítanak kora hajnaltól késő estig. A fővárosban és annak környékén több telephelyen, megközelítőleg 1200 kollégánk azért dolgozik, hogy utasaink időben és biztonságban érjenek úti céljukhoz.

A vállalat önállóan látja el az üzemeltetési, forgalmi, forgalomirányítási, jármű- és pályafenntartási feladatokat. A MÁV-HÉV Zrt. személyszállító járműállománya 98 darab villamos motorvonatból áll, ezek három típuscsaládból tevődnek össze: az MIX/A, az MX és az MX/A villamos motorvonatok. Öt járműtelepen (Szentendre, Cinkota, Csepel, Dunaharaszti, Ráckeve) látunk el járműfenntartási tevékenységet (karbantartás, javítás, felújítás), a műhelyi beavatkozásokat Szentendrén, Cinkotán és Dunaharasztiban végezzük. A menetrendszerűségünk 99% feletti, a járműkiadás a koros járműpark ellenére közel 100%-os.

Társaságunk célja az utasok számára gyors, megbízható és biztonságos közlekedés biztosítása gazdaságilag hatékony és energiatudatos vállalati működés mellett. A MÁV-HÉV Zrt. minőségfilozófiájának alapköve, hogy folyamatainkat folyamatosan javítjuk azért, hogy tevékenységünkkel utasaink igényeinek minél jobban megfelelhessünk. Ezen küldetés szellemében végeztünk menetrendi fejlesztést a H6-os és a H8/H9-es vonalakon, dolgozunk folyamatosan a HÉV-ek megújításán, mind a járműflotta, mind az infrastruktúra tekintetében, de említhetnénk a modern, XXI. századi állomási arculat kialakítására tett lépéseinket, vagy akár a vasúti folyamataink digitalizációját, az on-line térképes járműkövetés és a jegyvásárlás lehetőségét megteremtő informatikai fejlesztésünket is.

Folyamatosan fejlődünk azért, hogy a HÉV valóban XXI. századi elővárosi gyorsvasút és továbbra is Európa egyik legpontosabb vasútvállalata legyen!

Nagy Gábor

vezérigazgató