MÁV mobilalkalmazás – GYIK

Az MÁV mobilalkalmazásban a HÉV-jegyek váltásakor felmerülő gyakori kérdéseket az alábbiakban gyűjtöttük össze:

A HÉV mely szakaszára válthatunk menetjegyet?

A HÉV-vonalak teljes menetrendje rendelkezésre áll az alkalmazásban, kikereshető, hogy az adott megállóból mikor indul vagy érkezik vonat. A jegyváltás azonban csak a Budapesten kívüli szakaszokra lehetséges. (A közigazgatási határokról és a menetdíjakról bővebb információt a Díjszabás oldalon talál.) A főváros közigazgatási határán belül budapesti jeggyel vagy bérlettel lehet utazni, melyeket a BKK értékesítési pontjain, vagy BKK mobiljegyként lehet megváltani. Az utazástervezés Budapest közigazgatási határán áthaladó utazás esetén is lehetséges – ehhez az utazás tervezésekor kedvezményként állítsa be az alábbiak egyikét: 

  • BKK bérlet / BKK napijegyek
  • BKK vonal-, gyűjtő- vagy átszállójegy

Ha olyan kedvezményre jogosító okmánya (pl. MÁK/ONYF igazolvány) van, amellyel a helyi közlekedésben díjmentesen utazhat, elegendő, ha csak azt állítja be.


Ha utazása Budapesten kezdődik vagy fejeződik be, a jegyen a tervezéskor megadott budapesti kiindulási vagy célállomás neve látható. A jegy azonban ilyenkor is csak a fővároson kívüli szakaszon használható utazásra, erre egy felirat is figyelmeztet. A MÁV mobilalkalmazásban váltható jegyek árának meghatározásakor a rendszer mindig csak a fővároson kívüli szakaszokat veszi figyelembe.


Példák:

  • Szentendre – Békásmegyer viszonylatra a fenti kedvezmények beállítása nélkül is lehet jegyet váltani.
  • Batthyány tér – Békásmegyer viszonylatra nem lehet sem utazást tervezni, sem jegyet váltani, az alkalmazás hibaüzenetet ad. 
  • Szentendre – Kaszásdűlő szakaszra akkor lehetséges az utazástervezés (és így a fenti viszonylat Budapesten kívüli szakaszára érvényes jegy váltása is), ha a „BKK bérlet / BKK napijegyek”, a „BKK vonal-, gyűjtő-, vagy átszállójegy”, vagy egyéb, helyi közlekedésben díjmentes utazásra jogosító kedvezmény be van jelölve. Az utazáshoz ez esetben budapesti jeggyel, bérlettel vagy egyéb, a fővárosban díjmentes utazásra jogosító okmánnyal is rendelkezni kell.
     
Hogyan lehet megnézni a menetrendet, és megtudni, mikor indul a vonat?

A HÉV menetrendje rendelkezésre áll az alkalmazásban, kikereshető, hogy az adott megállóból mikor indul vagy oda mikor érkezik vonat. Ez az információ az Állomásinformáció menüpontban bármely HÉV-állomáshoz elérhető, függetlenül attól, hogy az a főváros közigazgatási határán belül vagy azon kívül található. Utazástervezés a megszokott módon, a Belföldi jegy menüpontban lehetséges, de Budapestet is érintő útvonal esetén be kell állítani a megfelelő kedvezményeket (ld. az előző pontban).

Csak a kiválasztott HÉV-re érvényes a menetjegy? Meddig érvényes?

A menetjegy érvénytartama 4 óra, mely a jegyváltáskor kiválasztott vonatnak a kiválasztott megállóból történő menetrend szerinti indulási idejével kezdődik. A menetjegy – annak érvénytartamán belül – az adott viszonylaton közlekedő bármelyik vonaton, egyszeri, egyirányú utazásra használható fel. A HÉV-menetjegy tehát nem vonathoz kötött, habár a vásárlás a vonat kiválasztásával kezdődik. Ha a jegy érvényessége felszállás után, már utazás közben jár le, az utazás még befejezhető.


Példa: Az utas Szentendréről Pomázra kíván utazni. A választott napon a menetrend szerint 8:54-kor induló vonatra váltott jeggyel a jegy érvénytartamán belül bármelyik későbbi (tehát akár a 12:34-kor induló) vonattal is el lehet utazni Szentendréről Pomázra. A jegy azonban csak egy utazásra használható fel, és a választottnál korábban induló (pl. 8:34-es) HÉV-en nem jogosít utazásra.
 

Kerékpárjegy? Élőállat szállítása? Vehetek HÉV-jegyet a kutyának?

A MÁV mobilalkalmazással kutyajegy és kerékpárjegy váltható, ehhez csupán a „Kerékpár” vagy az „Élőállat” utastípust is fel kell venni az utasok közé. A kutyajegy és a kerékpárjegy ára távolságtól függetlenül 500 forint.


Budapestet is érintő utazásokhoz a MÁV alkalmazással egyelőre nem lehet kutyajegyet és kerékpárjegyet váltani. Ha az alkalmazásban ilyen utazásokhoz utastípusként megjelöli a „Kerékpár” vagy a „Kutya” utastípust is (ezek pipával ki is vannak választva), akkor a rendszer nem ad ajánlatot, hibaüzenet jelenik meg. Ilyen utazásokhoz a kerékpár-, illetve kutyaszállításhoz szükséges jegyet, bérletet más módon szükséges megváltani.

A MÁV-START-os kedvezményeim a HÉV-en is érvényesek?

A MÁV-START hálózatán érvényes egyes kedvezmények a HÉV-en nem vehetők igénybe (pl. START Klub 50% kártya). Az alkalmazással kedvezményes jegyek is válthatók, de a MÁV alkalmazás a HÉV-jegyek esetén csak a HÉV-en érvényes kedvezményeket veszi figyelembe.

Vágányzár, karbantartás esetén és is lehet jegyet váltani? Pótlóbuszra is jó a MÁV mobilalkalmazással váltott jegy?

Előre tervezett forgalmi változások, illetve HÉV-pótlás esetén a meghirdetett vágányzári menetrendnek megfelelő információk alapvetően az alkalmazásban is megjelennek, azonban kisebb eltérések előfordulhatnak. Ezek a menetjegyek érvényességét nem befolyásolják; a jegyek és bérletek a pótlóbuszokon is érvényesek. A menetrendi eltérések és a vonatok útvonalától, megállási rendjétől esetlegesen eltérő pótlóbusz-közlekedés miatt, kérjük, előre tervezett vágányzárak, karbantartások esetén mindenképp kísérjék figyelemmel egyéb tájékoztatóinkat is.
A mobilalkalmazással megváltott HÉV-jegyek természetesen előre nem tervezett HÉV-pótlás (pl. baleset, műszaki hiba, időjárási ok miatt) esetén is érvényesek a HÉV-pótló buszokon.

Lehet-e olyan utazást tervezni, amely nem csak a MÁV-HÉV hálózatát érinti, illetve váltható-e ilyen utazásokhoz menetjegy?

Az alkalmazásban az ország bármely vasútállomása és a H8-as HÉV állomásai közt  lehet utazást tervezni, de csak gödöllői átszállással. Más esetekben az utazásokat külön kell megtervezni, a jegyeket külön kell megváltani a HÉV-re.


Példa:

Ha Ön Ilonatelepről Gödöllőn át Egerbe szeretne utazni (Gödöllőig a H8-as HÉV-vel, onnan pedig InterRégió vonattal), akkor egyben tervezheti meg az utazást és válthatja meg az Ilonatelep – (Gödöllő –) Eger menetjegyet. Ha viszont például Esztergomból Aquincumon át Pomázra szeretne utazni, az utazást csak úgy tudja megtervezni, ha a két szakasz (Esztergom – Aquincum és Aquincum H – Pomáz H) menetrendjét külön-külön kérdezi le, ügyelve arra, hogy Aquincumnál elegendő ideje legyen az átszállásra.

Milyen bérletet lehet váltani az alkalmazással?

2024. március 1-től megszűntek a viszonylatra szóló bérletek. Az alkalmazással vármegye- és országbérlet váltható. A bérletek az érvényességi idő kezdetét megelőzően az alkalmazással, az általános szabályok szerint válthatók vissza. Kedvezményes bérlet váltásához a megfelelő kedvezményt kell beállítani (pl. nappali vagy esti tagozatos diák), ezután az alkalmazás automatikusan kedvezményes árú bérletet kínál. 

Kérhetek számlát az alkalmazásban váltott jegyemről, bérletemről?

Az alkalmazásban minden vásárlásról automatikusan elektronikus számla készül. A számlázási adatokat a fizetés előtti, utolsó lépésben kell beállítani. Teljesárú jegyekről és bérletekről természetes személy és gazdálkodó szervezet (pl. gazdasági társaságok, intézmények) részére is lehet számlát kérni, míg kedvezményes jegyekről és bérletekről csak természetes személyek számára. A sikeres vásárlást követően az alkalmazásban megadott e-mail-címre visszaigazoló e-mail érkezik. Ennek a mellékleteként küldi el a rendszer az e-számlát és a menetjegyet, bérlet esetén pedig igazolást a vásárolt bérlet adataival. A menetjegy vagy bérlet elszámolásához ezek továbbíthatók, pl. a munkáltatónak.

Hogyan tudom bemutatni a jegyemet, bérletemet ellenőrzéskor?

A MÁV mobilalkalmazásban váltott HÉV-menetjegyeket ellenőrzéskor az alábbi módokon mutathatja be:

  • a MÁV mobilalkalmazásba letöltött jegyet az alkalmazásban megnyitva, elektronikus eszköze kijelzőjén
  • az e-mailben, PDF formátumban kapott jegyet elektronikus eszköze kijelzőjén
  • az e-mailben, PDF formátumban kapott jegyet kinyomtatva, papír alapon

A MÁV mobilalkalmazásban váltott ország- és vármegyebérleteket kizárólag az alkalmazásban megnyitva, elektronikus eszköze kijelzőjén mutathatja be ellenőrzéskor. (A bérletváltáskor kapott visszaigazoló e-mail melléklete nem jogosít utazásra.)


Az alkalmazást használva internetkapcsolatra csak vásárláskor van szükség, a kifizetett és letöltött jegyek, bérletek adatkapcsolat nélkül is bemutathatók. Ellenőrzéskor az alkalmazás Jegyeim menüpontjából kell megnyitni a jegyet vagy bérletet, a jegyellenőr a képernyőn megjelenő kódot beolvasva ellenőrzi az érvényességet. A sikeres kódolvasáshoz szükség lehet a képernyő fényerejének megnövelésére, mely az alkalmazásban lévő „zseblámpa” gombbal egyszerűen megtehető. Ha elektronikus jeggyel, bérlettel utazik, kérjük, gondoskodjon arról, hogy készüléke az utazás teljes időtartama alatt működőképes legyen.
Ha a készülék kijelzője betört, megrepedt vagy hibásan (pl. csíkosan) jeleníti meg a képet, az a kódbeolvasás során nehézséget okozhat. Kérjük, megfelelő műszaki állapotban lévő készüléket használjon jegye, bérlete bemutatásához.

BKK mobiljegy mellé is válthatok elektronikus HÉV-jegyet?

Ha Budapestet is érintve utazik, a BKK egyes termékeit nemcsak papír alapon, de mobiljegyként is megválthatja. (A budapesti mobiljegyekről a BKK honlapján talál további információkat.) Természetesen a mobiljegyként váltott, Budapesten érvényes jegye, bérlete mellé is válthat kiegészítő HÉV-jegyet a MÁV mobilalkalmazással. Ebben az esetben ellenőrzéskor mindkét terméket be kell mutatni.

Miért nem tudok jegyet vagy bérletet váltani a H7-es HÉV-re a MÁV alkalmazással?

A H7-es HÉV teljes hosszában a főváros közigazgatási határán belül közlekedik, ezért az utazástervezés és a távolság alapú jegy vásárlása nem lehetséges. A H7-es HÉV menetrendje – megállónként – az Állomásinformáció menüpontban elérhető, a vonatokról pedig a Vonatinformáció és a Térkép menüpontban kaphat tájékoztatást.

 

Nem talált választ a kérdésére?


A MÁV mobilalkalmazás általános használatával kapcsolatban, vagy fizetési problémák esetén a MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatához fordulhat.


Ha a MÁV mobilalkalmazással váltott jegyének, bérletének ellenőrzése során érte kellemetlenség, a BKK Zrt. elérhetőségein tehet észrevételt.


Ha a MÁV mobilalkalmazást használva, a HÉV-vonalakra történő utazástervezés kapcsán, vagy HÉV-menetjegy, HÉV-bérlet váltása során merül fel kérdése, kérjük, e-mailben, a mav-hev@mav-hev.hu címre küldje el nekünk.

Az alkalmazás hibás működésének kivizsgálásához, kérjük, e-mailjében jelezze:

  • Pontosan milyen problémát tapasztal
  • Melyik funkciót használva, milyen művelet során, milyen beállítások (honnan, hová, dátum, utasok és kedvezmények) mellett tapasztal hibás működést – ezeket képernyőképként is elküldheti
  • Mikor (dátum, idő) észlelte a problémát
  • Ha hibaüzenetet kap, pontosan mi a megjelenő üzenet szövege
  • Android, iOS vagy HMS rendszerű készüléket használ
  • Az alkalmazás melyik verzióját használja (a Beállítások menüpontban látható)