MÁV mobilalkalmazás – GYIK

Az MÁV mobilalkalmazásban a HÉV-jegyek és -bérletek váltásakor felmerülő gyakori kérdéseket az alábbiakban gyűjtöttük össze:

A HÉV mely szakaszára válthatunk menetjegyet, bérletet?

A HÉV-vonalak teljes menetrendje rendelkezésre áll az alkalmazásban, kikereshető, hogy az adott megállóból mikor indul vagy érkezik vonat. A jegy- és bérletváltás azonban csak a Budapesten kívüli szakaszokra lehetséges. (A közigazgatási határokról és a menetdíjakról bővebb információt a www.mav-hev.hu/hu/dijszabas oldalon talál.) A főváros közigazgatási határán belül budapesti jeggyel vagy bérlettel lehet utazni, melyeket a BKK értékesítési pontjain, vagy BKK mobiljegyként lehet megváltani. Az utazástervezés Budapest közigazgatási határán áthaladó utazás esetén is lehetséges – ehhez az utazás tervezésekor kedvezményként állítsa be az alábbiak egyikét: 

  • BKK bérlet
  • BKK vonal-, gyűjtő- vagy átszállójegy

Ha olyan kedvezményre jogosító okmánya (pl. MÁK/ONYF igazolvány) van, amellyel a helyi közlekedésben díjmentesen utazhat, elegendő, ha csak azt állítja be.
Ha utazása Budapesten kezdődik vagy fejeződik be, a jegyen a tervezéskor megadott budapesti kiindulási vagy célállomás neve látható. A jegy azonban ilyenkor is csak a fővároson kívüli szakaszon használható utazásra, erre egy felirat is figyelmeztet. (A HÉV-bérletek szintén csak Budapesten kívül használhatók utazásra.) A MÁV mobilalkalmazásban váltható jegyek, bérletek árának meghatározásakor a rendszer mindig csak a fővároson kívüli szakaszokat veszi figyelembe.

Példák:

  • Szentendre – Békásmegyer viszonylatra a fenti kedvezmények beállítása nélkül is lehet jegyet váltani.
  • Batthyány tér – Békásmegyer viszonylatra nem lehet sem utazást tervezni, sem jegyet váltani, az alkalmazás hibaüzenetet ad. 
  • Szentendre – Kaszásdűlő szakaszra akkor lehetséges az utazástervezés (és így a fenti viszonylat Budapesten kívüli szakaszára érvényes jegy váltása is), ha a „BKK bérlet”, a „BKK vonal-, gyűjtő-, vagy átszállójegy”, vagy egyéb, helyi közlekedésben díjmentes utazásra jogosító kedvezmény be van jelölve. Az utazáshoz ez esetben budapesti jeggyel, bérlettel vagy egyéb, a fővárosban díjmentes utazásra jogosító okmánnyal is rendelkezni kell.
Hogyan lehet megnézni a menetrendet, és megtudni, mikor indul a vonat?

A HÉV menetrendje rendelkezésre áll az alkalmazásban, kikereshető, hogy az adott megállóból mikor indul vagy oda mikor érkezik vonat. Ez az információ az Állomásinformáció menüpontban bármely HÉV-állomáshoz elérhető, függetlenül attól, hogy az a főváros közigazgatási határán belül vagy azon kívül található. Utazástervezés a megszokott módon, a Belföldi jegy menüpontban lehetséges, de Budapestet is érintő útvonal esetén be kell állítani a megfelelő kedvezményeket (ld. az előző pontban).

Csak a kiválasztott HÉV-re érvényes a menetjegy? Meddig érvényes?

A menetjegy érvénytartama a jegyváltáskor kiválasztott vonatnak a kiválasztott megállóból történő menetrend szerinti indulási idejétől a következő naptári napon 3:00-ig tart. A menetjegy – annak érvénytartamán belül – az adott viszonylaton közlekedő bármelyik vonaton, egyszeri utazásra használható fel. A HÉV-menetjegy tehát nem vonathoz kötött, habár a vásárlás a vonat kiválasztásával kezdődik.


Példa: Az utas Szentendréről Pomázra kíván utazni. A választott napon a menetrend szerint 8:54-kor induló vonatra váltott jeggyel ugyanazon a napon bármelyik későbbi (tehát akár a 18:34-kor induló) vonattal is el lehet utazni Szentendréről Pomázra, de a jegy csak egy utazásra használható fel, és a választottnál korábban induló (pl. 8:34-es) HÉV-en nem jogosít utazásra.
 

Meddig érvényes a HÉV-bérlet?

Az elektronikus HÉV-bérletek érvényessége – elővételben történő vásárlás esetén – a kezdőnapon 0 órától, vagy a vásárlás időpontjától a következő hónap kezdőnappal megegyező napján 2:00 óráig tart, akárcsak a papír alapú HÉV-bérletek esetén. Az alkalmazás Jegyeim menüpontjában látható az érvényesség kezdő és záró dátuma, azonban fontos figyelembe venni, hogy a listán a HÉV-bérletek záró dátumaként megjelenő napon már csak 0:00 és 2:00 között használható a bérlet.


Példa: Ha 2021. december 15-ei kezdőnappal, elővételben váltott HÉV-bérletet, a bérlet 2021. december 15-én 0:00-tól 2022. január 15-én 2:00-ig érvényes. Az alkalmazás Jegyeim menüpontjában ilyenkor az érvényesség záró dátumaként 2022. január 15. látható, azonban aznap a bérlet már csak 0:00 és 2:00 között használható, tehát napközbeni utazás esetén új bérletet vagy menetjegyet kell váltani.

Kerékpárjegy? Élőállat szállítása? Vehetek HÉV-jegyet a kutyának?

Az alkalmazással vásárolható termékek köre nem teljeskörű, így egyelőre élőállat- és kerékpárszállításhoz nem váltható elektronikus menetjegy és bérlet. A MÁV-HÉV járatain érvényes jegyek és bérletek teljes köre a BKK értékesítési pontjain váltható meg.
Ha az alkalmazásban utastípusként megjelöli a „Kerékpár” vagy az „Élőállat” utastípust is (ezek pipával ki is vannak választva), akkor a rendszer nem ad ajánlatot, hibaüzenet jelenik meg. Ettől függetlenül természetesen lehet a HÉV-en élőállatot és kerékpárt szállítani, csupán az ehhez szükséges jegyet kell más módon megváltani.

A MÁV-START-os kedvezményeim a HÉV-en is érvényesek?

A MÁV-START hálózatán érvényes egyes kedvezmények a HÉV-en nem vehetők igénybe (pl. START Klub 50% kártya). Az alkalmazással kedvezményes jegyek is válthatók, de a MÁV alkalmazás a HÉV-jegyek esetén csak a HÉV-en érvényes kedvezményeket veszi figyelembe.

Hogyan találom meg az alkalmazásban a HÉV-megállókat? Hogyan adhatom meg, hová szeretnék utazni?

A HÉV-megállókat az azok neve után álló „H” betű azonosítja. A megálló nevét el kell kezdeni beírni a keresőmezőbe, és több azonos nevű megálló esetén a „H”-val jelöltet kell kiválasztani. A Budapesten belüli megállók esetén is a megálló nevét kell beírni, Budapest előtag nélkül.


Példa: Filatorigát H, Békásmegyer H, Dunaharaszti külső H, Pomáz H, Aquincum H (nem azonos Aquincum MÁV-megállóhellyel), Gödöllő H (nem azonos Gödöllő MÁV-állomással) stb.

Vágányzár, karbantartás esetén és is lehet jegyet váltani? Pótlóbuszra is jó a MÁV mobilalkalmazással váltott jegy, bérlet?

Előre tervezett forgalmi változások, illetve HÉV-pótlás esetén a meghirdetett vágányzári menetrendnek megfelelő információk alapvetően az alkalmazásban is megjelennek, azonban kisebb eltérések előfordulhatnak. Ezek a menetjegyek érvényességét nem befolyásolják; a jegyek és bérletek a pótlóbuszokon is érvényesek. A menetrendi eltérések és a vonatok útvonalától, megállási rendjétől esetlegesen eltérő pótlóbusz-közlekedés miatt, kérjük, előre tervezett vágányzárak, karbantartások esetén mindenképp kísérjék figyelemmel egyéb tájékoztatóinkat is.
A mobilalkalmazással megváltott HÉV-jegyek és -bérletek természetesen előre nem tervezett HÉV-pótlás (pl. baleset, műszaki hiba, időjárási ok miatt) esetén is érvényesek a HÉV-pótló buszokon.

 

Lehet-e olyan utazást tervezni, amely a MÁV-START és a MÁV-HÉV hálózatát is érinti, illetve váltható-e ilyen utazásokhoz menetjegy és bérlet?

Az alkalmazás a MÁV-START és a MÁV-HÉV hálózatát is érintő utazást jelenleg nem tud tervezni. Ezeket az utazásokat külön-külön kell megtervezni, a jegyeket, bérleteket külön-külön kell megváltani a két vasúttársaság hálózatára.

Példa: Ha Ön Ilonatelepről Gödöllőn át Egerbe szeretne utazni (Gödöllőig a H8-as HÉV-vel, onnan pedig InterRégió vonattal), akkor külön kell megváltania az Ilonatelep – Gödöllő és a Gödöllő – Eger menetjegyet. A MÁV alkalmazással az utazást is csak úgy tudja megtervezni, ha a két szakasz menetrendjét külön-külön kérdezi le, ügyelve arra, hogy Gödöllőn elegendő ideje legyen az átszállásra.

Milyen HÉV-bérletet lehet váltani az alkalmazással?

Minden, a fővárost elhagyó HÉV-vonalra (H5, H6, H8, H9) lehet teljesárú és kedvezményes HÉV-bérletet váltani az alkalmazással. Ezeken kívül Dunaharaszti zónabérlet is váltható. A bérletek az érvényességi idő kezdetét megelőzően az alkalmazással, az általános szabályok szerint válthatók vissza. Kedvezményes bérlet váltásához a megfelelő kedvezményt kell beállítani (pl. nappali vagy esti tagozatos diák, iskola és lakóhely között), ezután az alkalmazás automatikusan kedvezményes árú bérletet kínál. Budapest-bérlethez csatlakozó bérlet esetén a kedvezmények között a „BKK bérlet” opciót is be kell jelölni.

Kérhetek számlát az alkalmazásban váltott jegyemről, bérletemről?

Az alkalmazásban minden vásárlásról automatikusan elektronikus számla készül. A számlázási adatokat a fizetés előtti, utolsó lépésben kell beállítani. Teljesárú jegyekről és bérletekről természetes személy és gazdálkodó szervezet (pl. gazdasági társaságok, intézmények) részére is lehet számlát kérni, míg kedvezményes jegyekről és bérletekről csak természetes személyek számára. A sikeres vásárlást követően az alkalmazásban megadott e-mail-címre visszaigazoló e-mail érkezik. Ennek a mellékleteként küldi el a rendszer az e-számlát és a menetjegyet, bérlet esetén pedig igazolást a vásárolt bérlet adataival. A menetjegy vagy bérlet elszámolásához ezek továbbíthatók, pl. a munkáltatónak.

Hogyan tudom bemutatni a jegyemet, bérletemet ellenőrzéskor?

A MÁV mobilalkalmazásban váltott HÉV-menetjegyeket ellenőrzéskor az alábbi módokon mutathatja be:

  • a MÁV mobilalkalmazásba letöltött jegyet az alkalmazásban megnyitva, elektronikus eszköze kijelzőjén
  • az e-mailben, PDF formátumban kapott jegyet elektronikus eszköze kijelzőjén
  • az e-mailben, PDF formátumban kapott jegyet kinyomtatva, papír alapon

A MÁV mobilalkalmazásban váltott HÉV-bérleteket kizárólag az alkalmazásban megnyitva, elektronikus eszköze kijelzőjén mutathatja be ellenőrzéskor. (A bérletváltáskor kapott visszaigazoló e-mail melléklete nem jogosít utazásra.)


Az alkalmazást használva internetkapcsolatra csak vásárláskor van szükség, a kifizetett és letöltött jegyek, bérletek adatkapcsolat nélkül is bemutathatók. Ellenőrzéskor az alkalmazás Jegyeim menüpontjából kell megnyitni a jegyet vagy bérletet, a jegyellenőr a képernyőn megjelenő kódot beolvasva ellenőrzi az érvényességét. A sikeres kódolvasáshoz szükség lehet a képernyő fényerejének megnövelésére, mely az alkalmazásban lévő „zseblámpa” gombbal egyszerűen megtehető. Ha elektronikus jeggyel, bérlettel utazik, kérjük, gondoskodjon arról, hogy készüléke az utazás teljes időtartama alatt működőképes legyen.
Ha a készülék kijelzője betört, megrepedt vagy hibásan (pl. csíkosan) jeleníti meg a képet, az a kódbeolvasás során nehézséget okozhat. Kérjük, megfelelő műszaki állapotban lévő készüléket használjon jegye, bérlete bemutatásához.

BKK mobiljegy mellé is válthatok elektronikus HÉV-jegyet, -bérletet

Ha Budapestet is érintve utazik, a BKK egyes termékeit nemcsak papír alapon, de mobiljegyként is megválthatja. (A budapesti mobiljegyekről a BKK honlapján talál további információkat.) Természetesen a mobiljegyként váltott, Budapesten érvényes jegye, bérlete mellé is válthat kiegészítő HÉV-jegyet vagy -bérletet a MÁV mobilalkalmazással. Ebben az esetben ellenőrzéskor mindkét terméket be kell mutatni.

Miért nem tudok jegyet vagy bérletet váltani a H7-es HÉV-re a MÁV alkalmazással?

A MÁV alkalmazással jelenleg csak a HÉV-vonalak Budapesten kívüli szakaszára lehet jegyet váltani. A H7-es HÉV teljes hosszában a főváros közigazgatási határán belül közlekedik, ezért az utazástervezés, a jegy- és bérletváltás erre a vonalra nem lehetséges. A H7-es HÉV menetrendje – megállónként – az Állomásinformáció menüpontban elérhető, a vonatokról pedig a Vonatinformáció és a Térkép menüpontban kaphat tájékoztatást.

 

Nem talált választ a kérdésére?


A MÁV mobilalkalmazás általános használatával kapcsolatban, vagy fizetési problémák esetén a MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatához fordulhat.


Ha a MÁV mobilalkalmazással váltott jegyének, bérletének ellenőrzése során érte kellemetlenség, a BKK Zrt. elérhetőségein tehet észrevételt.


Ha a MÁV mobilalkalmazást használva, a HÉV-vonalakra történő utazástervezés kapcsán, vagy HÉV-menetjegy, HÉV-bérlet váltása során merül fel kérdése, kérjük, e-mailben, a mav-hev@mav-hev.hu címre küldje el nekünk.

Az alkalmazás hibás működésének kivizsgálásához, kérjük, e-mailjében jelezze:

  • Pontosan milyen problémát tapasztal
  • Melyik funkciót használva, milyen művelet során, milyen beállítások (honnan, hová, dátum, utasok és kedvezmények) mellett tapasztal hibás működést – ezeket képernyőképként is elküldheti
  • Mikor (dátum, idő) észlelte a problémát
  • Ha hibaüzenetet kap, pontosan mi a megjelenő üzenet szövege
  • Android, iOS vagy HMS rendszerű készüléket használ
  • Az alkalmazás melyik verzióját használja (a Beállítások menüpontban látható)