Kérdések és válaszok a megváltozott jegyvásárlási szabályokról a HÉV-en

Mit jelent az elővételi jegyvásárlás?

A HÉV-re a közigazgatási határon kívüli megállókban csak előre megváltott jeggyel vagy bérlettel szabad felszállni. A jeggyel vagy bérlettel nem rendelkező utasoknak a viteldíjon felül pótdíjat is kell fizetniük.

Budapesten belülről közigazgatási határon kívülre történő utazás esetén továbbra is lehetséges a vonaton pótdíj nélküli megváltása a kiegészítő jegynek, azonban közigazgatási határon kívülről Budapestre utazva a vonatra csak előre megváltott kiegészítő jeggyel lehet felszállni a vonatra.

Mi a teendő, ha nincs pénztár vagy automata a felszállás helyszínén?

Azoknál a közigazgatási határon kívüli megállóknál történő felszállás esetén, ahol nincs pénztár vagy jegyautomata, továbbra is a vonaton lehet megváltani a kiegészítő jegyet, pótdíj fizetése nélkül. A HÉV közigazgatási határon kívüli szakaszaira a MÁV mobilalkalmazással is lehet elővételben jegyet váltani.

A Budapesten belüli szakaszon bármely megállóban történő felszállás esetén érvényes budapesti jeggyel vagy bérlettel kell rendelkezni.

Mi történik akkor, ha indulás előtt nincs idő a jegy vásárlására?

Ebben az esetben sem szabad felszállni a vonatra jegy vagy bérlet nélkül, az ellenőrök pótdíjat szabnak ki ezek hiánya esetén. A pótdíjazás elkerülése érdekében javasoljuk a bérletváltást, lehetőség szerint a kiegészítő jegy korábban történő megvásárlását, illetve a MÁV mobilalkalmazással történő jegyváltást. A kiegészítő jegyet és bérletet nem kizárólag a felszállás helyén és napján lehet megváltani: a BKK-automaták bármelyikéből az összes HÉV-vonalra érvényes jegy- és bérlettípus megváltható.

Hol lehetséges elővételben megváltani a jegyet?

Jegyét elővételben a BKK jegy- és bérletpénztáraiban, Ügyfélközpontjaiban, jegy- és bérletkiadó automatáiból, valamint a MÁV mobilalkalmazással tudja megváltani. Az Önhöz legközelebbi értékesítési pontot a www.bkk.hu/pontkereso oldalon találja meg. A legforgalmasabb HÉV-állomásokon túl már számos megállóhelyen is üzemel BKK-automata, amelyeknél készpénzzel, illetve bankkártyával is fizethet.

Hogyan lehet az automatából jegyet vásárolni?

Az automata használatát és a legfontosabb tudnivalókat a www.bkk.hu/automata oldal ismerteti. A HÉV-jegyeket és -bérleteket az automata kezdőoldaláról az „Egyéb jegyek és bérletek” menüpontból érheti el.

Mi történik, ha az automata meghibásodása miatt nem lehetséges jegyet vásárolni?

Amennyiben a megállóban található automaták egyike sem működik (vagy működik, de a készpénzes vagy bankkártyás fizetés nem lehetséges), akkor a vonatra pótdíjazás nélkül fel lehet szállni. A vonaton az ellenőr központi rendszeren keresztül ellenőrzi az automata állapotát, és amennyiben a hiba a vásárlási szándék időpontjában valóban fennállt, a jegyváltás a fedélzeten pótdíjazás nélkül lehetséges.
Amennyiben a BKK-automata használata során hibát észlel, kérjük, jelezze azt a +36 1 3 255 255 telefonszámon, az automata azonosítójának megadásával (az azonosító az automata képernyője feletti részen olvasható).

Mekkora a pótdíj mértéke?

A pótdíj mértéke megegyezik a BKK járatain alkalmazott pótdíj összegével: a helyszínen vagy a pótdíjazást követően 2 munkanapon belül megfizetve 8000 Ft, a pótdíjazást követően 30 napon belül megfizetve 16000 Ft, a pótdíjazást követően 30 napon túli fizetés esetén 32500 Ft.

A pótdíjazásról bővebb információt a BKK honlapján (https://bkk.hu/tomegkozlekedes/jegyek-es-berletek/potdij/) olvashat.

Kísérő nélkül utazó fogyatékkal élőknek is kötelező az elővételi jegyváltás?

Amennyiben Ön fogyatékkal élő, és ezt a Magyar Államkincstár által kibocsátott Hatósági Igazolvánnyal igazolja, illetve ezt az igazolványon szereplő meghatározás is alátámasztja, akkor Ön nem kötelezhető az elővételi jegyvásárlásra (kísérő nélkül történő utazása esetén). Ebben az esetben menetjegyét a járművön szolgálatot teljesítő ellenőrtől pótdíj megfizetése nélkül válthatja meg.


 

Ha további kérdése van utazásával kapcsolatban, olvassa el a Gyakori kérdések és válaszok összefoglalónkat.